Bonuspodcast: Wanneer geef je wel en geen korting
Wanneer geef je nou wel korting en wanneer absoluut niet? In de podcast geef ik je verschillende redenen die jij mag meenemen in de besluitvorming voor het wel of niet geven van korting. Er zijn namelijk ook genoeg voorbeelden te benoemen wanneer jij juist wel korting wil geven. In deze podcast bespreek ik diverse voorbeelden en overwegingen. Uiteindelijk blijft het natuurlijk jouw beslissing.
De belangrijkste voor en tegens voor het geven van korting:
Wanneer mag je wel korting geven?
- Als je hierdoor beter gaat scoren op de ladder van de X-factor
- Het creëren van urgentie (mits dit ethisch is)
Wanneer mag je geen korting geven?
- Als de klant de korting initieert en jij eigenlijk geen zin hebt om tegen deze lagere prijs het product aan te bieden of de dienst te leveren
- Als de klant de korting initieert en jij meteen zegt “Ja dat is ook goed.” Dit komt enorm over als: “Oh maar was je me met die hogere prijs dan eerst aan het bedonderen?”